Ekonomi

Eksun Gıda Yılın İlk Yarısında Karını Yüzde 48 Artırdı

60 yılı geride bırakan Sinangil ve Sinangil Gluten Yok markaları ile 200’den fazla eser çeşidini bünyesinde bulunduran Eksun Beşin, 2023 yılının ilk altı aylık mali sonuçlarını paylaştı. 2023’ün ilk altı ayında yüzde 48 artış,  224,7 milyon TL net kârını kamuoyuna açıkladı. Şirketin 2023 yılının ilk altı aylık dönemindeki cirosu, bir önceki yılın aynı cirosuna göre yüzde 47 artarak 2,4 milyar TL’yi aştı. Eksun Beşin Genel Müdürü Ahmet Demir, “Ülkemizin lider un üreticisi olarak sürdürülebilir büyümemize ivme kazandırmaya devam ediyoruz. Yükselişimizde en önemli pay yüzde 21 ile ihracat rakamlarımıza ait. Yılın ilk 6 ayında ihracat yaptığımız 30’dan fazla ülke arasına Dubai ve İngiltere’yi de dahil ederek hacmimizi büyüttük.” sözlerini kullandı.

  Perakende ve konut dışı tüketime sunduğu ürünlerle ülkemizin lider un üreticisi Eksun Beşin, 2023 yılı ilk 6 aylık finansal sonuçlarını açıkladı. Bu kapsamda şirket, ilk altı ayda toplam satışlarını artırdı. geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 47 arttı. 2022 yılının ilk yarısında 1,6 milyar TL toplam satış rakamına ulaşan Eksun Beşin, 2023 yılının aynı döneminde 2,4 milyar TL’nin üzerinde satış gerçekleştirdi. 2023 yılı ilk altı ay sonunda şirketin dönem net karı açıklandı. 224,7 milyon TL olurken, kâr oranı yüzde 48 arttı. Şirketin aktif büyüklüğü 2,7 milyar TL oldu. Eksun Gıda’nın brüt kar marjı yüzde 19,7, FAVÖK marjı ise yüzde 15,3 oldu.

İhracat alanımız genişliyor

Konu hakkında yorum yapmak Eksim Holding Gıda Küme Lideri ve Eksun Gıda Genel Müdürü Ahmet Demir , Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu (ISO 500) arasında yer alan Eksun Gıda’nın üretim gücü ve Ar-Ge yeteneği ile her yıl çıtayı yükselttiğinin altını çizdi. Demir, “Ülkemizin lider un üreticisi olarak üretim kapasitemiz, tecrübemiz ve yaygın dağıtım ağımızla sürdürülebilir büyümemize ivme kazandırmaya devam ediyoruz. Yılın ilk çeyreğinde yüzde 28,63 oranında halka açık hale geldikten sonra üretim, Ar-Ge ve ihracat faaliyetlerimize hız kesmeden devam ettik. İlk 6 ay sonucunda geçen yıla göre ihracat talebinde yüzde 15’lik bir artış yakaladık. 2022’nin ilk 6 ayında toplam satışlarımız 45 bin ton iken 2023’ün ilk 6 ayında bu rakam 52 bin tona ulaştı. Ayrıca ilk 6 ayda Dubai ve İngiltere’yi de bünyemize katarak hacmimizi büyüttük. Yıl ortasında 30’dan fazla ülkeye ihracat yapıyoruz. İlk 6 aya baktığımızda ihracatımızın ciromuz içindeki payı yüzde 21 seviyesinde oldu.” terimleri kullandı.  

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu